DYNAMON VUODEN PARHAAT 2016 -LISTAT
DJ Fog alias Jussi Lehtinen
VUODEN ULKOMAISET ALBUMIT:
Spotify-linkki vuoden albumeihin:
https://open.spotify.com/user/jussilehtinen/playlist/150scZNDCzWe4eoynOARah
Common: Black America Again
Ehkä hieman yllättäenkin Common tuli takavasemmalta ja teki vuoden parhaan räplevyn. jonka isona bonusfeaturena oli se, ettei sillä sanottu kertaakaan bitch, paitsi siinä kohdassa, jossa toivotaan, ettei sanaa tarvitsisi ylipäätään missään kuulla.
David Bowie: Blackstar
Tästä todellakin tuntuu olevan ikuisuus. Miehen väkevimpiä levyjä, taitaa olla omalla Bowie-listalla neljäntenä Heroesin, Lown ja Hunky Doryn jälkeen.
Anderson Paak: Malibu
Taisi ilmestyä jo tammikuun alussa ja välittömästi oli selvää, että tämä albumi tulisi olemaan vuoden kymmenen parhaan joukossa. Vaivattoman musikaalista, tyylikästä ja tasavahvaa menoa alusta loppuun.
Frank Ocean: Blonde
Looginen jatko vuoden 2012 parhaalle albumille.
Radiohead: A Moon Shaped Pool
King Of Limbsin krauthenkisen jamittelun jälkeen Radiohead palasi biisinkirjoitusmoodiin ja teki ehdottomaan parhaimmistoonsa kuuluvan levyn.
NxWorries: Yes Lawd!
Viimevuotisella minialbumi Link Up & Suedella oli jo muutama erittäin kova biisi, mutta Yes Lawd! on kauttaaltaan laatumeininkiä ja tämän ja soololevynsä malibun ansiosta Anderson Paak olikin vuoden 2016 musiikkihahmo.
Jim James: Eternally Even
My Morning Jacketin ajauduttua kevyeen musiikilliseen umpikujaan, josta ei ainakaan toistaiseksi ole löytänyt ulospääsyä, toteutti vokalisti Jim James itseään vapain käsin ja tuloksena oli erittäin herkullista tunnelmamusiikkia.
North Sea Radio Orchestra: Dronne
Täysin uusi tuttavuus itselle, mutta sai jo ensikuuntelulla varmistumaan, että jonkin sortin tapauksesta on kyse. Äärimmäisellä musikaalisuudella ladattu, moneen suuntaan polveileva, mutta silti hienosti kasassa pysyvä albumi, jonka selkeimpinä johtolankoina ovat folk ja post rock.
The Radio Dept.: Running Out Of Love
Radio Dept. osoitti jälleen olevansa yksi maailman parhaista popyhtyeistä.
Michael Kiwanuka: Love & Hate
Kiwanukan ensimmäinen albumi oli jo erinomainen, kakkosella mentiin syvemmälle ja lopputuloksena vielä vahvempi kokonaisuus.
A Tribe Called Questin ja Chance The Rapperin levyjen allakuplinta alleviivaa hyvin mustan musiikin dominointia vuonna 2016, tosin myös Whitneyn Light Upon The Lake oli lähellä listapaikkaa.
VUODEN ULKOMAISET BIISIT:
Spotify-linkki vuoden 20 parhaaseen ulkoimaiseen biisiin:
https://open.spotify.com/user/jussilehtinen/playlist/1R4RSg6HLThYhCn2d2Dzzm
Laajempi Spotify-lista vuoden ulkomaista biisiparhaimmistoa:
https://open.spotify.com/user/jussilehtinen/playlist/2DJV0VhKYdfDcQgdbn4a25
Tavan mukaan listallani ei ole biisejä vuoden albumeiltani (allakupliviltakaan), sillä loistavia yksittäisiä julkaistaan vuoden aikana aina paljon.
Animal Collective: Golden Gal
Metronomy: Love's Not An Obstacle
Dirty Projectors: Keep Your Name
Peter Gabriel: The Veil
Jenny Hval: Conceptual Romance
Leonard Cohen: You Want It Darker
Drake: Keep The Family Close
Radiohead: Harry Patch (In Memory Of)
Alicia Keys: In Common
Moses Sumney: Lonely World
VUODEN KOTIMAISET JULKAISUT:
Spotify-linkki vuoden kotimaisiin julkaisuihin:
https://open.spotify.com/user/jussilehtinen/playlist/2RSGe0cCecZ1ply2XWrQXw
Jimi Tenor : Saxentric (albumi)
Tyynyt: Ródos ´86 (biisi)
Jori Hulkkonen: Black Books (biisi)
Rooxx: Moving On (biisi)
Villa Nah: Ultima (albumi)
Salaliitto: Korpit (biisi)
The New Tigers: Vindication (EP)
Mikko Joensuu: Amen 2 (albumi)
Zebra and Snake: European Broken Heart (EP)
Cityman: Xception (biisi)
K-X-P: Sub Goblin (biisi)
Jimi Tenor: Quiet Kontula (biisi)
Esko Routamaa 2016 Dynamo Top-15.
1. Kate Tempest - Europe Is Lost
Tämän päivän protestilaulu raikuu ymmärrettävänä ja uskottavana.
Bassovetoisen loopin kuljettama hätäsanoma tarttuu ja vaikuttaa.
https://www.youtube.com/watch?v=TOXXdYtZSbQ
2. Green Door All-Stars - Come With Me
Käsittämättömän toimiva monikansallinen teiniprojekti.
Jäsenet Skotlannista, Ghanasta ja Belizestä. Tanssiin houkuttelevaa
nyky klubi punk-funkia.
https://www.youtube.com/watch?v=NobM7pn1YZw
3. Young M.A - OOOUUU
Vuoden kovin hip-hop viisu tulee Brooklynista.
Sumuisen klubiyön tunnelmia käydään läpi nuoruuden uholla ja rennolla vimmalla.
https://www.youtube.com/watch?v=gVf_4Ns3qLU
4. Powell - Frankie
Electroclash ja PC-music on kaivettu haudoistaan ja puettu vuoden muotiväreihin.
Biisin lonkkavikainen intro hämmentää kuulijaa sopivasti ja rullaava rock-komppi
saa vastustamattomasti mukaansa.
https://www.youtube.com/watch?v=1mzDAFFlyGs
5. Suuns - Instrument
Yläkerran väki haluaa aina myös annoksensa musiikista, joka on sieltä sävymaailman
tummemmasta päästä. Painostavan hitaasti mutta houkuttelevasti menee homma tämän tahtiin.
https://www.youtube.com/watch?v=2O3js-OVgVM
6. Sofi Tukker - Drinkee
Ehkä yläkerran suurin kesähitti. New Yorkilais duo tulkitsee Brasilialaista runoa Porugalin kielellä.
Mieleenjäävimpiä kitarakuvioita kaikessa yksinkertaisuudessaan.
https://www.youtube.com/watch?v=dlF1KxtArCg
7. Acid Arab - La Hafla
Ranskalaiskaksikko Algerialaisissa tunnelmissa. Minttuteen tuoksuinen Alaoui-rytmi kuljettaa rullaten.
Minulla on tapana soittaa joka yö, baariin sopivia biisejä myös harvemmin kuulluilta musiikkialueilta.
https://www.youtube.com/watch?v=JlkbMHNOAN4
8. Riton - Rinse & Repeat
Nigerialainen vokalisti Kah-lo toistaa hedonistista klubi-mantraa. Acid Housen sävyjä pulpahtelee sopivasti
esiin kulman takaa. Hienosti tähän päivään tuotua lähiperinnemusaa.
https://www.youtube.com/watch?v=f4oWpvJ0f8Q
9. The 1975 - A Change Of Heart
Alkavan illan pehmoisempaa syntikkapoppia. Minulle tulee melodiamaailmasta hieman Vince Clarke ja Yazoo mieleen.
Itse biisin aihe ei ole pehmyt ensinkään.
https://www.youtube.com/watch?v=trbwqF0d7NA
10. Katie Got Bandz - I Need A Hitta
Tämän kohdalla haluan tehdä poikkeuksen ja liittää tähän vuosilistaukseen, vaikkei Hitta olekaan ilmestynyt tänä vuonna.
Tämä ajaton hoilaileva urbaaniralli on vain tämän kuluneen vuoden aikana noussut aivan uusiin suosiosfääreihin, niin minun kuin
tanssivan ja hauskaa pitävän porukan keskuudessakin.
https://www.youtube.com/watch?v=EFR8yVn8GSo
11. The Radio Dept - Swedish Guns
Tämä biisi ja sen kolkon massiivinen riffi herättää jokaisen yläkertalaisen ajatuksistaan. Melko hidas, mutta ilahduttavasti
tanssivaa nyky-yleisöä ei tempojen verkkaus haittaa, kunhan on fiilistä ja imua.
https://www.youtube.com/watch?v=nWr4iwkz6Ko
12. Ty Segall - The Magazine
Sitä tummempaa kaistaa möyrytään maanisesti, mutta päättäväisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=XRoomQD13WA
13. Photay - Trophy
Jos seuraisin television urheilukoosteita, niin toivoisin tämän soivan aina lähetyksen alussa, lopussa ja miksei välissäkin.
Jotain juhlavaa mestaruushenkeä tässä biisissä.
https://soundcloud.com/astronautico/photay-trophy-1
14. Dj Shadow - Nobody Speak
Kolmen kitaran laskeva kuviointi kuljettaa biisiä upeasti.
https://www.youtube.com/watch?v=NUC2EQvdzmY
15. Parcels - Older
Australialainen Parcels näyttää miten pehmeästi rullaava poppibiisi tehdään.
Loppuvuoden mukavimpia mielenkohottajia.
https://www.youtube.com/watch?v=hznxLHB0oy8
Kiitos henkilökunnalle ja yleisölle. Täyttä rautaa!
DJ SuperSakari / The 2nd Block Party
DJ Shadow feat. Run the Jewels – Nobody Speak
Michael Kiwanuka – Black Man in a White World
Da Lata – Asking Eyes
Omar – I Want It to Be
Mura Masa feat. A$AP Rocky – Love$ick
A Tribe Called Quest – Whateva Will Be
https://youtu.be/_PdW50Vt4x4?t=42s
GoldLink feat. Ciscero – Fall in Love
MJ Cole & AJ Tracey – The Rumble
Alicia Keys – In Common (Black Coffee Remix)
Kaytranada – Lite Spots
DJ Chips Pussy:
VUODEN 2016 ALBUMIT TOP 15:
Daniel Romano: ”Mosey”
Nick Waterhouse: “Never Twice”
Sturgill Simpson: “A Sailor’s Guide to Earth”
Richmond Fontaine: “You Can’t Go Back If There’s Nothing to Go Back to”
Charles Bradley: “Changes”
Eli Paperboy Reed: “My Way Home”
Descendents: “Hypercaffium Spazzinate”
The James Hunter Six: ”Hold On!”
Michael Kiwanuka: “Love & Hate”
Kula Shaker: “K2.0”
Robert Ellis: s/t
Teenage Fanclub: “Here”
John K Samson: “Winter Wheat”
Lee Fields & The Expressions: “Special Night”
Weeping Willows: “Tomorrow Became Today”
Vuoden 2016 parhaat - Urho Tulitukka
Ulkomaiset albumit:
David Bowie - Blackstar
Miten mikään muu levy voisi olla vuoden 2016 paras levy? Kun oman levyhyllyn ja popmusiikin tärkein elossa oleva sankari tekee yhden uransa upeimmista albumikokonaisuuksista ja kaksi päivää sen jälkeen kuolee pois, on kyseessä niin järisyttävä tapahtuma, että sitä on vaikea tai oikeastaan täysin mahdoton ylittää. Blackstar on levy, jota luultavasti tulkitaan vielä kymmenien vuosien päästä ja jonka kansista etsitään salaisia haudantakaisia viestejä vimmaisesti vielä pitkään. Kaiken tämän lisäksi se on aivan samperin upea levy. Sata pistettä.
Car Seat Headrest - Teens Of Denial
Vuoden 2016 alussa Car Seat Headrest oli minulle typerimmän niminen bändi, josta olen koskaan kuullut. Auton istuimen niskatuki, voi kristus. Keväällä erehdyin kuitenkin ostamaan Teens Of Style -vinyylin, joka kokosi bändin parhaimmat omakustanteet yhdelle albumille. Vähän sen jälkeen oli pakko ostaa myös varsinainen major label -debyytti Teens Of Denial. Vuoden 2016 lopussa Car Seat Headrest on minulle tärkein uusi bänditulokas kitaramusiikin puolella. Nerokkaita pitkiä biisejä, hienoa soundia, hyviä tarinoita.
The Lemon Twigs - Do Hollywood
Menin hakemaan tilaamaani Auteurs -vinyyliä levykaupasta ja koska lahjakortissani oli vielä jokunen krediitti jäljellä pistin samaan kangaskassiin vielä Lemon Twigsin debyytin, josta joku oli sanonut jotain hyvää. Kotona Auteursin levy jäi kakkoseksi kun The Lemon Twigsin älppy valtasi levylautasen kerta toisensa jälkeen. Todd Rundgren, Elton John, MGMT, 70-lukuinen glamrock, villit biisirakenteet, teini-iän kömpelyys ja peilin edessä harjoiteltu coolius. Tässä paketissa on monia asioita, joista pidän. Vuoden yllättäjä.
M83 - Junk
Never go full retard, man! Anthony Gonzalez meni uutukaisellaan täysin retardiksi ja tulokset olivat ilmiömäiset. Hävytön Junk on nimeään ja kansikuvaansa myöten täyttä roskaa, mutta ihanaa sellaista. Toiset biisit kuulostavat kadonneen Dynastia/Dallas spin-off -sarjan tunnareilta, toiset taas täyttävät turkulaisen yökerhon tanssilattian vaivatta joka kerta. Erittäin ranskalainen, äärimmäisen 80-lukuinen ja suorastaan kirkuvan neonvärinen Junk on rohkeasti oma itsensä ja ansaitsee siksi paikkansa vuoden parhaissa. Kukaan ei ole tehnyt 80-lukua näin hävyttömästi aiemmin.
Beyond The Wizards Sleeve - The Soft Bounce
Erol Alkan löi itsensä läpi tiskijukkana Lontoon klubimaailmassa 90-luvulla. Minä, raumalainen parikymppinen jätkä luin hänen edesottamuksistaan The Face -lehdestä ja ihailin kaukaa. Alkanin juttu oli yhdistellä ennakkoluulottomasti kaikkea musiikkia. 20 vuotta myöhemmin Alkanin juttu on edelleen kutakuinkin sama. Beyond The Wizard's Sleeveltä löytyy kaikkea heviriffittelystä moderniin klasariin ja postrockiin. Tämän lisäksi olen aina rakastanut levynkansia, joissa on paljon soittimia ja eritoten syntetisaattoreita.The Soft Bouncessa on vuoden paras synakansi.
Kishi Bashi - Sonderlust
Of Montrealin viulistin jakkaralta parrasvaloihin ponnistaneen Kaoru Ishibashin sooloprojekti on jo kauan sitten ohittanut isäntäbändinsä kiinnostavuudessa. Sonderlust oli vuoden odotetuimpia levyjä, eikä tuottanut pettymystä. Sonderlust (joka tarkoittaa ymmärrystä siitä, että jokaisella satunnaisella kadulla nähdyllä ihmisellä on oma elämänsä, omat huolensa ja unelmansa) on jopa edellistä Lighght -albumia kovempi kokonaisuus barokkipoppia, hienoja sävellyksiä ja sovituksia ja taivaita kurottavia laulumelodioita. Älyttömän pehmeä. Älyttömän kova.
Lambchop - FLOTUS
Edellinen Lambchop -levy, josta olen ollut innoissani oli vuoden 2000 Nixon. Sen jälkeen bändi on osunut tutkaani satunnaisesti ja olen keikoillani soittanut Zero 7:n remixiä Up With Peoplestä toistuvasti. 16 vuotta myöhemmin Kurt Wagner halusi tehdä levyn, jonka hänen vaimonsa ottaisi omille Spotify-soittolistoilleen. Koska vaimon musiikkimaku on lähinnä moderni r'n'b, otti Wagnerkin innoittajikseen Kendrick Lamarin kaltaisia nykysankareita. Lopputulos on relevanteinta Lambchopia pitkään aikaan. Tältä kuulostaa alt countryn ja modernin hiphopin lehtolapsi.
Blood Orange - Freetown Sound
Devonte Hynesin Blood Orange on yksi nykymusiikin suunnannäyttäjistä. Se on kuin menestyvä startup-yritys, jonka tekemisiä seuraamalla tietää mikä on seuraava kuuma juttu. Freetown Sound on etenkin vinyyliformaatissa (2 x 12" + 10") hengästyttävä pakettimatka New Yorkin kaduille ja tämän päivän Amerikkaan tummaihoisena ihmisenä. Se on mahtava yhdistelmä politiikkaa ja vastustamatonta popmusiikkia. Aika usein peräänkuulutan musiikissa tarttuvia melodioita. Ihmettelen miksi kukaan ei enää kykene kirjoittamaan Enola Gayn tai West End Girlsin veroisia korvamatoja. Hynesillä tämä taito on hyppysissä. Augustinen kertosäe saattaa soida päässäni yllättäen milloin missäkin tilanteessa.
Anderson .Paak - Malibu
Tämä vuosi on ollut Anderson .Paakin. Häneltä ei ole voinut välttyä jos on yhtään kuunnellut uutta amerikkalaista hiphop tai r'n'b -musiikkia. Hyvä niin. En haluaisikaan välttyä jätkältä, joka kuulostaa tältä. Dr. Dren Compton -albumilla läpimurtonsa tehnyt .Paak on Thundercatin ohella uutta ilahduttavaa soul-muusikoiden sukupolvea, jolla on hallussa paitsi genren traditio, niin myös vahva näkemys mustan musiikin tulevaisuudesta ja ennenkaikkea kyky toteuttaa visionsa.
Glass Animals - How To Be A Human Being
Kun kuulin Glass Animalsia ensimmäistä kertaa, sekoitin sen vanhaan suosikkibändiini Glass Ghostiin. Sillä keinolla uusi bändi livahti palomuuristani läpi. Sittemmin kuulin bändiä lisää BBC6:lta ja tykästyin yhä enemmän. Debyyttialbumi on yhä kuulematta, mutta tällä kakkosalbumillaan brittibändi Glass Animals ottaa sydämessäni sen paikan, jota siellä aiemmin ovat pitäneet Yeasayerin kaltaiset elektronisen indierockin sankarit.
Kotimaiset albumit:
Mikko Joensuu - Amen 1 & 2
Pitkään työstetty Mikko Joensuun albumitrilogia saikin yhtäaikaisen julkaisun sijasta porrastetun julkaisun. Hyvä niin. Yhtenä pakettina kolme albumia käsittävä kokonaisuus olisi ollut vaikea nieltävä. Kaksi trilogian osaa ehtivät jo ilmestyä keväällä ja syksyllä 2016 ja tässä vaiheessa voi jo turvallisin mielin sanoa, ettei vastaavan kokoluokan popmusiikkiteosta ole koskaan aiemmin Suomen historiassa tehty. Amenissa ällistyttää skaalan ja kaliiberin lisäksi sen intiimi, mutta samalla katedraalimaiseen kokoon paisuva tunneskaala. Ylittämätön teos, jonka ensi vuonna ilmestyvää päätösosaa odotellaan jo kuumeisesti.
Jukka Nousiainen - s/t
Jos mitataan puhtaasti sävellystyön parhaudessa ja esityksen välittömyydessä, on Nousiaisen kakkoslevy kirkkaasti vuoden paras kotimainen levy. Mikko Joensuu voittaa ainoastaan siksi, että niputin hänen molemmat vuoden aikana ilmestyneet levynsä yhteen. Nousiaisen kakkoslevy on täynnä upeaa kaukokaipuuta, ehdottomia rakkaudentunnustuksia ja kaikkia niitä aineksia mistä paras popmusiikki on aina rakentunut. Pelolla ja innolla odotan mihin Jukka vielä tulevaisuudessa yltää.
Mopo & Ville Leinonen - Laivalla
Minusta on tullut Leinos-fani vasta oikeastaan parin viimeisen kokeilevamman levyn aikana, mutta jazz-ryhmä Mopon kanssa tehty Laivalla -albumi sinetöi lopullisesti rakkauteni Leinosen musiikkia kohtaan. Nyt Ville on löytänyt kaikkein omimman tonttinsa jazzbändin vokalistina. Sain levyn digipromona jo ennen ilmestymistä, mutta Dynamossa nähty keikka pakotti minut kesken keikan sijoittamaan vähät rahani myös vinyyliin. Ei kaduta.
Tuuttimörkö - Kromihammas
Minusta tuli Tuuttimörkö-fani DJ Polarsoulin Taivas -biisin kohdalla, jolla hän namedroppaili syntetisaattoreita kuin paraskin synanörtti. Tiesin löytäneeni hänestä hengenheimolaisen. Kromihampaalla tuo kaunis lupaus synanörttiydestä puhkeaa lopulliseen kukkaansa. En edes tiennyt kaipaavani Suomeen omaa Chromeoa tai Dam-Funkia, mutta Kromihampaan myötä sellaisen Tuuttiksesta sain. Upeaa soundia. Virheetöntä tuotantoa. Hiton hyviä läppiä. Helposti paras kotimainen hiphop-levy 2016.
Räjäyttäjät - Räjä Elektrik Millenium
Olen aina pitänyt Räjäyttäjistä livebändinä ja satunnaisina annoksina, mutta albumimitassa bändi on toistaiseksi jättänyt kylmäksi. Kunnes tuli Räjä Elektrik Millenium. Tällä albumilla bändi pääsee vihdoin täyteen potentiaaliinsa jättäessään taakseen kitarat ja Hurriganesin ja syleillessään kosmosta ja sähköistä hulluutta. Räjä Elektrik Millenium on se Rättö ja Lehtisalo -albumi mitä Rättö ja Lehtisalo ei vuonna 2016 tehnyt. Se paikkaa onnistuneesti tuon marginaalisen markkinaraon.
Kuningas Yrjö - Mustelma myrskyn silmässä
Vaikka Yrjö itse teki viime lauantaina Bar Kukassa kaikkensa ollakseen pääsemättä tälle listalle niin onhan tämä nyt aivan upea albumi. TV Resistorin puutteessa ja Riston seuraavaa tuotosta odotellessa on ilo, että Ykä jatkaa bändinsä perintöä omalla erityisellä twistillään. TV Resistorin twee-söpöily ja tyttö/poika asetelma saa Yrjön debyytillä lihallisemman ja raadollisemman ulosannin. Onneksi on Yrjö.
Ruger Hauer - Mature
Etukäteen ajatus Regina -yhtyeen kaksikon kanssa tehdystä Ruger Hauer -levystä oli erikoinen. Myönnän, että olin skeptinen. Nyt kun levy on kuunneltu useaan kertaan läpi ja kävi ilmi, että se jäi bändin viimeiseksi, niin siitä on hiljalleen tullut myös itselle se rakkain Ruger Hauer -levy.
K-X-P - III Part 2
En koskaan muista mikä Peter Gabrielin soolouran alkupuolen levyistä on mikäkin. Kun levyt nimetään pelkillä numeroilla (tai jätetään kokonaan nimeämättä), se vieraannuttaa kuulijan ja levyyn on vaikea luoda pitävää tai merkityksellistä tunnesidettä. Tipuin kärryiltä K-X-P julkaisujen kohdalla aika pian sen ekan levyn jälkeen. Erilaisiin eepeeihin pilkottu tuotanto, jonka nimet eivät millään tavalla kuvaa sisältöä muistuttaa enemmän tietokoneen nimeämiä asiakirjoja kuin taideteoksia, mutta K-X-P:n kohdalla tuo on jotenkin sopivaa. Bändi soittaa livenä vaihtuvalla kokoonpanolla tarkasti kuin robotit. Alunperin idea oli kai, että Kaukolampi ja Puranen olisivat vakioita ja X-jäsen vaihtuisi tarpeen mukaan. Edellinen K-X-P -keikka, jonka näin ei sisältänyt ollenkaan P:tä, mutta sitäkin enemmän ässää eli Stiletti-Anaa. Kaikesta huolimatta upea bändi ja taas kerran upea levy.
Tähtiportti - Eetterimessu
Jos olisi pitänyt veikata, olisin pistänyt rahani likoon sen puolesta, ettei toista Tähtiportti-levyä koskaan nähdä. Onneksi en harrasta uhkapelejä. Kakkoslevy Eetterimessu jatkaa samoilla eetteritaajuuksilla debyytin kanssa. Ultra-lehdet on luettu ja Alibin kestotilaus on voimassa. Kun huru-ukkoilu viedään sopivan pitkälle ja taustalta löytyy kuitenkin riittävästi musiikillista kompetenssia, voi tuloksena olla Eetterimessun kaltainen epäpyhä toimitus.
Liima - ii
Aivan kuten suomalaiset ottivat Pamela Andersonin koko kansan Pamelaksi hänen kaukaisten sukujuurten vuoksi, minä otan Liiman debyyttilevyn kotimaisten levyjen listalle koska bändissä on yksi suomalainen jäsen. Liiman esikoinen yhdistää mahtavalla tavalla Mew:mäistä tanskalaista pop-sensibiliteettiä ja toisaalta Animal Collectiven mieleentuovaa kokeellista pauketta ja sirinää. Odotettua hedelmällisempi keitos.
Vuoden Biisit, jotka eivät ole mainituilta albumeilta:
Moses Sumney - Lonely World
The Russ Liquid Test - Let Me Stand (feat. Carneyval & Emily Nichols)
Flybear - Lies
Porches - Be Apart
Teleman - Tangerine
Leonard Cohen - You Want It Darker (Paul Kalkbrenner remix)
El Perro Del Mar - Ding Sum
Nx Worries - Lyk Dis
The Slow Revolt - Lean
Kate Tempest - Don't Fall In
Weeknd - I Feel It Coming (feat Daft Punk)
Håkan Hellström - Din Tid Kommer
Melvv & MOONZz - Goodbye
Grandaddy - Way We Won't
Soft Hair - Lying Has To Stop
Promises Ltd. - Days Of Lavender
Banks & Steelz - Giant
Angel Olsen - Shut Up Kiss Me
C Duncan - Wanted To Want It Too
Domo Genesis - Dapper (feat. Anderson .Paak)
Riton - Rinse & Repeat feat. Kah-Lo
Paul Simon - Wristband
Phantogram - You Don't Get Me High Anymore
Sturgill Simpson - In Bloom
Brandt Brauer Frick - Holy Night
Taylor Bense - Can't Wait
Matthew E. White - Cool Out (feat. Natalie Prass)
Thalab - 2 Sails
Plutonium 74 - Aleksis Kiven kadulla
Goldwash - Need To Hear
Charlie Hilton - Let's Go To A Party
Jaakko Aukusti - Himalaya
Drangsal - Allan Align
A Tribe Called Quest - We The People
Michael Kiwanuka - Black Man In A White World
Anohni - Drone Bomb Me
Khai - Do You Go Up (Kidswaste remix)
Sampha -Blood On Me
Childish Gambino - Redbone
Laura Marling - Soothing
Salaliitto - Korpit
Lucy Dacus - I Don't Wanna Be Funny Anymore
Draama-Helmi - Kukkuu
Levyt, jotka luultavasti myös olisivat vuoden parhaita, jos olisin saanut tilaamani vinyylit vuoden 2016 aikana.
Yksi nykyisen musiikkiteollisuuden tosifanille aiheuttamista ongelmista on se, että levyjen vinyylipainokset saattavat olla kuukauden tai jopa puoli vuotta myöhässä siitä kun levy on kuunneltavissa Spotifyssä tai ostettavissa diginä. Tiskijukkana on turhauttavaa toistuvasti sanoa ei oota, kun asiakas haluaa kuulla uutta Kanye Westiä. Keväällä ilmestynyt Life Of Pablo ei ole tähän päivään mennessä ilmestynyt missään fyysisessä formaatissa, jolta sitä voisi baarissa soittaa. Sama vika Frank Oceanin Blonden kanssa. Seuraavat levyt olen kaikki tilannut levykauppaan heti kun kuulin, että sellaiset ovat tulossa. Ei ole levykauppiaan vika, että levyt eivät ole sinne ilmestyneet vaan ongelma on jossain kauempana tuotantoketjussa. Helposti voisi luulla, että levy-yhtiöiden prioriteeteissä olisi palvella ns. ydinfaneja, jotka odottavat kieli pitkällä fyysistä julkaisua, mutta näin ei nähtävästi vuonna 2016 ole. (Oranssi Pazuzu:n julkaisusta myöhästyin ihan itse, mutta uutta painosta loppuunmyydystä vinyylistä ei ole näkynyt eikä kuulunut.)
A Tribe Called Quest - We Got It From Here... Thank You 4 Your Service
The Weeknd - Starboy
Kate Tempest - Let Them Eat Chaos
Solange - A Seat At The Table
Frank Ocean - Blonde
Oranssi Pazuzu - Värähtelijä
Vuoden parhaat kokoelmalevyt:
Toisin kuin useimmat, minä nautin suuresti hyvin koostetuista kokoelmalevyistä. Tänä vuonna tällaisia osui kohdalleni kaksi. Molempia yhdistää jonkinlainen meditatiivisuus ja pohdiskelevuus. Musiikkia yksin metsässä kävelijän kuulokkeisiin.
Psychemagik - Ritual Chants
David Holmes - Late Night Tales
Vuoden hienoimmat levynkannet:
Graafikkona tulen usein kiinnittäneeksi liikaa huomiota ulkomusiikillisiin asioihin. Vuoden 2016 parhaan levynkannen palkinto on jaettu Wilcon Schmilcon ja Nicolas Jaarin Sirensin kesken. Wilcon kansi on espanjalaisen Joan Cornellàn upean graafinen sarjakuva, joka miellyttää silmää sellaisenaan. Kompakteja väripintoja, tuttuja hahmoja, hauskan morbidi ja Cornellàmainen tarina. Kun levyn kansi saa sinut haluamaan ostaa itsensä vaikka bändin musiikki ei ole ihan sinun suosikkijuttusi, on se selvää voittaja-ainesta. Nicolas Jaarin Sirensin kansi on puolestaan konseptuaalinen ja sen hienous piilee pikemminkin sen ajatuksessa. Koko kansi on Ässä-arpa tyylinen raaputuspinta ja levyn mukana seuraa Yhdysvaltojen neljännesdollarin kolikko. Raaputuspinnan alta paljastuu valokuva 70-lukuisesta New Yorkista neonvaloineen, mutta ei kai kukaan nyt ole niin hullu, että sitä raaputtaisi?
Aina Sama Äiä aka djsucks!
Ulkomaiset biisit TOP10 - sattumanvaraisessa järjestyksessä
Adrian Younge & Ali Shaheed Muhammad feat. Method Man - Bulletproof Love
A Tribe Called Quest - We The People…
L’Orange & Mr. Lif feat. Akrobatik & DJ Qbert - The Scribe
Dam-Funk - Believer
Jazzkantine - Rockit
Kano - T-Shirt Weather In The Manor
DJ Shadow feat. Run The Jewels - Nobody Speak
J-Zone - I’m Sick Of Rap
Scorzayzee - Gangsta Wraps (Take The Crown)
Oz Noy feat. Dweezil Zappa - Damn This Groove
Ulkomaiset albumit TOP10 - sattumanvaraisessa järjestyksessä
A Tribe Called Quest - We Got It From Here… Thank You 4 Your Service
De La Soul - and the Anonymous Nobody
Blood Orange - Freetown Sound
A.F.R.O. & Marco Polo - Afro Polo
Jazzkantine - Old’s Cool
Anderson .Paak - Malibu
Kaytranada - 99,9%
Lee Fields & The Expressions - Special Night
The New Mastersounds - The Nashville Session
Badbadnotgood - IV
Kotimaiset biisit TOP10 - sattumanvaraisessa järjestyksessä
Tuuttimörkö - Aikuine jäbis
Petos - Ysäri Funkkii
Tre-Funk III - Rauhan merkeissä
Alamaa - Oo Sinä vaan
Maajo - Makkara
Shaka (mukana Ismo Alanko) - Ydin
Tommishock & Kalifornia-Keke - Vieläki Nameis
Rebekka & Fox feat. Jesse Markin - Light
Olpekkalev vier. Puppa J - Ki
Tono Slono vs Tantrr Slangr feat. Maksimi Voima, HenryWho?, Pianomies, Eetee - Boossi
Kotimaiset albumit TOP - sattumanvaraisessa järjestyksessä
Maajo - Tropic Of Tulli
Tuuttimörkö - Kromihammas
Asa - Avar uus
Rebekka & Fox - Private
Tommishock & Kalifornia-Keke - Rotaatio
Tre-Funk III - Planeetta funk
Khid - Ohi
Tono Slono vs. Tantrr Slangr
Eevil Stöö - Iso vauva jeesus
Nylon 66’ers - Love to love
Miklos&Jurek dynamo 2016
10 kotimaista biisiä/albumia/keikkaa
Jurekin valinnat
Suomiräp kiinnostelee.
Chebaleba: 150
https://www.youtube.com/watch?v=_Ym_0wg3PMo
Tuuttimörkö: Aikuinejjäbis -live @dynamo 24.9.2016
https://www.youtube.com/watch?v=2o05ouBl02E
Eevil Stöö: Iso vauva Jeesus - dynamon joulukeikkaa odotellessa
https://www.youtube.com/watch?v=mFhPl43uZQs
Hertell&Hertell: Uusien rytmien mukaan
https://www.youtube.com/watch?v=S9Pl_8Mkm20
Ricky-Tick Big Band on vakuuttanut keikoillaan ja remix ep:illään.
Ricky-Tick Big Band: Yykaakoo - Antti Rasi Jatkois Etkoi Remix
https://www.youtube.com/watch?v=q9Agu-I7Ee4
Viimeisen H2Ön yllättäjä Entiset rakastajat ei kai edelleenkään ole julkaissut mitään matskua missään, mutta mielikuva keikasta on edelleen vahva.
Silkkaa neroutta oli Dynamossa järjestetty Viiden minuutin festivaali.
Mikloksen valinnat
Yovavin biisissä ei ole kotimaista kuin Jori Hulkkosen upea remiksaus, mutta sain biisin näppärästi esille tätä kautta.
Order of nothingness soi näkemyksellisesti. Soundissa on viehättävää voimaa.
Jimi Tenor: Order Of Nothingness
https://youtu.be/rD49-WxYBtg
Jaakko Eino Kalevi: Dreamzone Remixes
Salaliitto: Korpit
Yovav: Magnetic Field (Jori Hulkkonen Remix)
10 ulkomaista biisiä
Jurekin valinnat
Tervehdin ilolla vanhojen ranskalaissuosikkieni uutta tulemista. Samaan ilahduttavuuteen voi laskea myös Justicen uudet, sekä Daft Punkin Weeknd kollaboraatiot.
M83: Go! -live @Flow Festival
https://www.youtube.com/watch?v=U3YZTYXftzg
Cassius: Action
https://www.youtube.com/watch?v=wA0z0b7tNLg
Uusi tuttavuus Nevadan aavikolta. Toimii testatusti dynamon ylisilläkin.
Beats Antique: Let It All Go @Burning Man
https://www.youtube.com/watch?v=a1Lhqg0huC8
https://www.youtube.com/watch?v=saLaWwdtut8
En ole oikein löytänyt yläkerran Tigalta yläkerran tunnelmaan sopivia paloja, mutta tämä pääsi yllättämään.
Tiga: Blondes Have More Fun. Tiga’s Elevation Remix
https://www.youtube.com/watch?v=N_60lO9kC8g
Rap kiinnostelee.
The Roots: My Shot (feat Busta Rhymes, Joel Ortiz & Nate Ruess)-Rise Up Remix
https://open.spotify.com/track/3ak8BzpcrFeLfiQnrmR5wJ
Mikloksen valinnat
Dexterin seiskatuumaisen a-puoli on uusvääntö vanhasta etiopialaisesta Tilahun Gessesse -väännöstä. Paljolti valitsemani musiikki on edittejä, remiksejä ja kokonaan uusia versioita vanhoista biiseistä. Näin on hyvä. Minua ei haittaa edes Obliviuksen Aerodynamic-varkaus. “Every artist is a cannibal. Every poet is a thief.”
Dexter Story: Wejene Aola (feat. Kamasi Washington)
https://youtu.be/2XVfUCRJvyg
The Strokes: Oblivius
https://youtu.be/jEjdwhVuW74
The Rejected: Lucky Lucio
https://soundcloud.com/neildiablo/rr013-a2the-rejected-lucky-lucioclip
Red Axes: Waiting for a Surprise (Moscoman remix)
https://youtu.be/oeoKmNPdNEk
Carrot Green & Salvagem: Dengo
10 ulkomaista albumia
Jurekin valinnat
Olen enemmän biisimiehiä, joten albumien listaaminen on hankalaa.
M83: Junk
https://www.youtube.com/watch?v=ryh9rkIRGUs
Cassius: Ibifornia
https://www.youtube.com/watch?v=AEo2AtKl9RI
Blood Orange: Freetown Sound
https://www.youtube.com/watch?v=byZ7rYFkEpo
The Weeknd: Starboy
https://www.youtube.com/watch?v=QyO70FvCaHA
De la Soul: and the Anonymous Nobody
https://www.youtube.com/watch?v=nLDIs0GHP2k
Mikloksen valinnat
Hyväksyn albumilistalleni myös (nelibiisiset) ep:t ja muut kakstoistaset, mikäli kokonaisuus on albumimaisesti toimiva. Red Axesin Waiting for a remix sisältää neljä versiota yhdestä ja samasta biisistä, mutta on silti juhlava kuuntelukokemus.
On hauskaa voida sisällyttää puolalainen Holiday 80 tälle listalle, onhan dj-kaksikkomme artistinimet aikanaan väännetty “puolaksi” etunimistämme. Tämän Holiday 80:n yhteys Human Leagueen lienee korkeintaan vähäinen tai rajatun piirin ymmärrystä lähestyvä. Edellinen (ensimmäinen) Hotel Victoria ep nousi Junon download disco sales chartilla jopa kakkoseksi. Whiskey Disco julkaisee toistuvasti kiinnostavaa (re-edit)musiikkia.
Soundway on signannu miellyttävän Me and my friendsin tekemään kakkosalbuminsa heille. Lp soi kauniisti ja musiikki on kuin tehty rauhallisiin sunnuntaiaamuihin tai sykkeen laskuun ennen nukkumaan menoa. Instrumentaatiossa sello ja klarinetti.
Holiday 80: Mokotuff ep
https://soundcloud.com/holiday-80/skaldowie-juhas-zmarl-holiday-80-edit
Yse Saint Laur'ant: Cure for Gravity ep
Me and My Friends: Hide your way
Red Axes: Waiting for a Remix
https://youtu.be/B0frMxTN5fo
Carrot Green & Selvagem: Disco Halal Brazil
Spotify-listalla näitä ja muitakin:
https://open.spotify.com/user/j%C3%BCrek/playlist/7gyP19sDM45aFQDT1DRwOQ
DJ Kulmisjärvi
Albumit 2016
1. Anohni - Hopelessnes
2. David Bowie - Black Star
3. Blood Orange - Freetown Sound
4. A Tribe Called Quest - We Got It From Here... Thank You 4 Your Service
5. Solange - A Seat At The Table
6. Kaytranada - 99,9%
7. Maajo - Tropic Of Tulli
8. Ruger Hauer - Mature
9. Bon Iver - 22, A Million
10. V/A - Parhaat Fenno Discot
Dynamo (kappaleet) 2016
1. Chance The Rapper - All Night (Kaytranada Extended Joint)
2. Blood Orange - Best To You
3. Dj Shadow - Nobody Speak feat.Run The Jewls
4. Beck - Wow
5. Renault - Naamat
6. A Tribe Called Quest - We the People
7. Princess Nokia - Tomboy
8. Jessy Lanza - VV Violence
9. Danny Brown - Really Doe feat.Kendrick lamar, Ab-Soul & Earl Sweatshirt
10. Ingrid - Fuck All Day
https://open.spotify.com/user/1123017702/playlist/6r04Q8ZVI0c6DqR7iYFL5v
DJ’t Jännäri & Vera Wolf
Albumit, kotimaa:
Mikko Joensuu – Amen 1
Mikko Joensuu – Amen 2
Tuuttimörkö – Kromihammas
Eevil Stöö – Iso vauva Jeesus
Ruger Hauer – Mature
Tuomo & Markus – Dead Circles
Jukka Nousiainen – Jukka Nousiainen
Villa Nah – Ultima
Kuningas Yrjö- Mustelma myrskyn silmässä
Albumit, ulkomaa:
Liima – ii
Solange – A Seat at the Table
Beyoncé – Lemonade
Anderson .Paak - Malibu
The Goon Sax – Up to Anything
Little Scream – Cult Following
The Kills – Ash & Ice
M83 - Junk
David Bowie – Blackstar
Blood Orange – Freetown Sound
Biisit, kotimaa:
Teksti-tv 666 – Silmät kiinni ja kädet ristiin
Tyynyt – Rodós 86
Burning Hearts – Work of Art
Mikko Joensuu – No One Knows
The Hearing – Backwards
Renault – Naamat
Anna Järvinen – Ostosten joukosta
Plutonium 74 – Aleksis Kiven kadulla
Rooxx – Moving On
Zebra and Snake – Runaway
Biisit, ulkomaa:
Warpaint – New Song
Tribe Called Quest – We The People
Matthew E. White – Cool Out
Justice – Fire
Eerie Wanda – I Am Over Here
Leonard Cohen – You Want It Darker
Kero Kero Bonito – Lipslap
Of Montreal – It’s Different for Girls
Princess Nokia – Tomboy
Annabel Jones - Happy
https://open.spotify.com/user/lelle-/playlist/6P0u6zCvwCmmv71Etwi9oH
Art Vandelay's TOP10 of 2016
/////////////////
ANOHNI - Hopelessness
Avalanches - Wildflower
Blood Orange - Freetown Sound
David Bowie - Blackstar
DJ Earl - Open Your Eyes
The Hearing - Adrian
Lambchop - FLOTUS
Cass McCombs - Mangy Love
Frank Ocean - Blonde
Various - Parhaat Fennodiscot
DJ Sami Friederiksen
Top 10 ulkomaiset biisit
David Bowie : Lazarus
Leonard Cohen: You want it darker
Metallica: Spit Out The Bone
Young M.A: OOOUUU
Anderson .Paak: Am I Wrong
DJ Sotofett: Current 82 (12 Mix)
Frank Ocean: Ivy
The Radio Dept.: Swedish Guns
Solange: Cranes in the Sky
Anohni: Hopelessness
Top 10 kotimaiset
Mikko Joensuu: Amen 1 & 2
Radiopuhelimet: Saastan Kaipuu
Oranssi Pazuzu: Värähtelijä
Villa Nah: Ultima
Parhaat Fennodiscot 2x12”
Sin Cos Tan: Dead by X-Mas
Sakset: Lahja
Jukka Nousiainen: LP
Lasten Hautausmaa: II
Puk: Murhalaulut
Top 15 ulkomaiset albumit
David Bowie: Blackstar
Leonard Cohen: You Want It Darker
Blood Orange: Freetown Sound
Anohni: Hopelessness
A Tribe Called Quest: We Got It From Here... Thank You 4 Your Service
Nick Cave & the Bad Seeds: Skeleton Tree
Iggy Pop: Post Pop Depression
Tindersticks: The Waiting Room
Teenage Fanclub: Here
Suede: Night Thoughts
Hurula: Vapen Till Dom Hopplösa
Beyond The Wizards Sleeve: The Soft Bounce
Cavern Of Anti-Matter: Void Beats/Invocation Trex
The Avalanches: Wildflower
Savages: Adore Life
DJ Josef Matula
ULKOMAISET ALBUMIT:
1. The Avalanches - Wildflower
2. A Tribe Called Quest - We got it from Here... Thank You 4 Your Service
3. Anderson .Paak - Malibu
4. Leonard Cohen - You Want It Darker
5. Danny Brown - Atrocity Exhibition
6. Aesop Rock - The Impossible Kid
7. Tindersticks - The Waiting Room
8. David Bowie - Blackstar
9. Solange - A Seat at the Table
10. NxWorries - Yes Lawd!
11.-20.: Julianna Barwick (Will), Blood Orange (Freetown Sound), Bombino (Azel), Nick Cave & the Bad Seeds (Skeleton Tree), Tim Hecker (Love Streams), Nicolas Jaar (Sirens), Kaytranada (99.9%), Lambchop (FLOTUS), Cass McCombs (Mangly Love), Sturgill Simpson (A Sailor's Guide to Earth)
ULKOMAISET BIISIT:
The Avalanches: Because I'm Me
The Avalanches: Kaleidoscopic Lovers
The Avalanches: Live a Lifetime Love
The Avalanches: Subways / Going Home
The Avalanches: The Wozard of Iz
David Bowie: Dollar Days
Danny Brown: When It Rain
Leonard Cohen: Leaving the Table
A Tribe Called Quest: We are the People...
Richmond Fontaine: I Got Off The Bus
MIXTAPET:
1. Young Thug: Jeffery
2. Kamaiyah: A Good Night in the Ghetto
3. Chance the Rapper - Coloring Book
4. Noname - Telefone
5. Jeremih & Chance - Merry Christmas Lil' Mama
KOTIMAISET ALBUMIT:
1. Asa - Avar uus
2. Eevil Stöö - Iso vauva Jeesus
3. Kaupungin Valot - Laulunmaa
4. Räjäyttäjät - Räjä Elektrik Millenium
5. Sur-rur - Ihmisiä nurmikolla
UUDELLEENJULKAISUT:
1. Bert Jansch - Avocet
2. Manuel Göttsching - E2-E4
3. Flying Saucer Attack - Further
4. Valgusesse – 8 shiny tracks from Estonian Radio archive
5. Bert Jansch - From the Outside
6. Hailu Mergia & Dahlak Band - Wede Harer Guzo
7. Kalevi Falk - s/t
8. Terry Allen - Lubbock (On Everything)
9. Eero Koivistoinen - 3rd Version
10. Mummi Kutoo - s/t
DJ RICARDO
TOP TEN ALBUMS
1. levitate - lone
2. sport - powell
3. blond - frank ocean
4. freetown sound - blood orange
5. alpha - audion
6. woman - justice
7. all the right noises - roman flugel
8. IV - badbadnotgood
9. green juice - papooz
10. 99.9% - kaytranada
TOP TEN TRACKS
1. progres - gldn
2. wings of love - liv
3. wipeout - gerry read
4. on hold - the xx
5. blondes have more fun - tiga
6. all night - beyonce
7. dead can dance - pet shop boys
8. been a minute - last night in paris
9. shine - buddy
10. bibi the dog - m83
DJ Jouni Kätteine:
Ulkomaiset biisit
Gaelynn Lea - Someday We’ll Linger in the Sun
https://www.youtube.com/watch?v=jb1oCjiIu9M
Leonard Cohen - You Want It Darker
https://www.youtube.com/watch?v=v0nmHymgM7Y
Matthew E. White - Cool Out
https://www.youtube.com/watch?v=VDifybOQxc0
Kishi Bashi - Honeybody
https://www.youtube.com/watch?v=i-pkaOCrQVY
Chromatics - Dear Tommy
https://www.youtube.com/watch?v=nRTLABXixD0
Anderson. Paak - The Dreamer
https://www.youtube.com/watch?v=Jv95aptVSUk
NiteFunk - Let Me Be Me
https://www.youtube.com/watch?v=l6wu5ErbiUE
Justice - Safe & Sound
https://www.youtube.com/watch?v=uXj8FM7lTrw
Chance the Rapper - All Night
https://www.youtube.com/watch?v=lkIUnRRH6l4
Weeknd - Secrets
https://www.youtube.com/watch?v=NaTGwlfRB_c
Ulkomaiset levyt
Bon Iver - 22, A Million
https://www.youtube.com/watch?v=96t0rlPmn2E
Beyoncé - Lemonade
https://www.youtube.com/watch?v=WDZJPJV__bQ
David Bowie - Blackstar
https://www.youtube.com/watch?v=y-JqH1M4Ya8
Kayatranada - 99.9%
https://www.youtube.com/watch?v=yaWesK-nWts
Blood Orange - Freetown Sound
https://www.youtube.com/watch?v=ToJw90cfi8E
Cass McCombs - Mangy Love
Chance the Rapper - Coloring Book’
Michael Kiwanuka - Love & Hate
https://www.youtube.com/watch?v=aMZ4QL0orw0
Omar Rodriguez-Lopez: Blind Worms, Pious Swine (ja kaikki 11 muuta syksyllä ilmestynyttä levyä)
https://www.youtube.com/watch?v=nHu2VuRuHhA
Moderat - III
https://www.youtube.com/watch?v=u6ECMXk3JAw
Soulwax - Belgica
https://www.youtube.com/watch?v=go_vHBtENVI
Kotimaiset kappaleet ja levyt
Kauriinmetsästäjät - Kun mä mietin sua, niin uuh
https://www.youtube.com/watch?v=aMZ4QL0orw0
Cityman - Xception
https://www.youtube.com/watch?v=SJyXV5z-kLY
Jukka Nousiainen - Jukka Nousiainen
https://www.youtube.com/watch?v=HFKHn7W7XKI
Hearing - Backwards
https://www.youtube.com/watch?v=E5axcCgXIRM
Dutch Futurismo - Karawane
https://www.youtube.com/watch?v=d3wc_Ojn2eI
Eevil Stöö - Iso Vauva Jeesus
https://www.youtube.com/watch?v=mFhPl43uZQs
Draama-Helmi - Kukkuu
Tommi Liimatta - Oranssi on räjähdyksen väri
DJ Anttipiootti
KOVIMMAT ALBUMIT 2016
1. Radiohead - Moonshaped Pool
2. Angel Olsen - My Woman
3. Blood Orange - Freetown Sound
4. Anohni - Hopelessness
5. Christine & the Queens - Chaleur Humaine
6. Kanye West - Life of Pablo
7. D.D Dumbo - Utopia Defeated
8. Glass Animals - How to Be a Human Being
9. Hinds - Leave Me Alone
10. Porches - Pool
KOVIMMAT BIISIT edellä mainittujen levyjen ulkopuolelta 2016:
Sampha - Blood on Me
Sofi Tukker - Drinkee
Bruno Mars - 24K Magic
A Tribe Called Quest - We the People…
The Last Shadow Puppets - Bad Habits
M83 - Do It, Try It
Run the Jewels - Legend Has It
Kngdvd - Say My Name
Dirty Projectors - Keep Your Name
Parquet Courts - Outside
NVDES - the Other Side
Holy Ghost - Crime Cuz
Car Seat Headrest - Fill in the Blank
Cas Maccombs - Bum Bum Bum
Maggie Rogers - Alaska
Soft Lit - U Up
1975 - The Sound
Dream Wife - Hey Heartbreaker
Two Door Cinema Club - Bad Decisions
Jessy Lanza - It Means I Love You
15 tän hetken kovinta suomalaista artistia ketkä ovat
julkaisseet jotain vuonna 2016:
Alma
Gettomasa
the Hearing
Itä-Hollola Installaatio
Jaakko Aukusti
Kuningas Yrjö
Kuparilinna
Lake Jons
Rebekka & Fox
ROOXX
Teksti-TV 666
Tyynyt
Töölön Ketterä
View
White Balance
Spotify-lista vuoden parhaista:
https://open.spotify.com/user/anttylih/playlist/1jLL7nL4BoDEdLoDCwOi9R